Monday, November 15, 2010

Si ChumbY!


Ini kisah si chumby.  Si chumby ni minat ngan pompuan.  Kalau ngan lelaki mesti dia cakar2 sepus hati dia.  Lebih kurang 2 tahun lepas chumby datang ke rumah aku.  Masa tu tengah hujan.  Kesian dia dok depan pintu dengan basah dan kesedihan sebab sesat tak tau mana nak pegi ...ye la kucingkat masa kecik mata dia buta...ada la besa 3 jari (jari aku la bukan jari korang).  Aku pun amik la susu dutch lady bagi dia minum..ooo patut la dia suka pompuan ..patutnya aku kasi dia susu ducth man kan kan...

ni la susu aku bagi minum kat chumby masa dia datang mula2 dulu ...damn aku patut kasi dia susu milks dud ni agaknya baru dia tak cakar aku ...wakakakkaakka
So masa terus berlalu sampai la skrang ni si chumby dah besar berganda2 ada la besar paha lak sekarang si chumby ni (peha aku la bukan peha korang).  Kawan2 aku semua takut kalau datang rumah sebab si chumby ni kalau dia tak kenal orang yang datang abis kena kelar orang tu ngan kuku dia.  Tambah pulak kalau dia tengah hangin atau pun musim mengawan ... dah dekat sepuluh orang la kawan aku tercedera dek si chumby ni...but ada baiknyer gak si chumby ni garang ....kalau kitarang lupa nak tutup gate ker dia akan trus standby kat atas keta aku ...konon protect rumah dia la tu...kalau korang datang rumah nampak jer muka dia cham ni bawak2 la berundur dulu sebelum aku keluar...

Fuh gigi dia ni kalau mengeget abisss....patut aku biak baka chumby ni banyak2...so tak yah la rumah nak pakai guard lagi ...pakai CHUMMBY!
tapi yang aneh nyer si chumby ni ...dia serang lelaki jer ...kalau pompuan bukan main lagi dia memanjakan diri sampai aku pun aneh kekadang tu nengokkan bentuk dia bila manja ngan pompuan

ini ler ropa aneh si chumby ni ....macam2 aksi sarkas dia akan buat
Sehari dua ni aku kesian nengok chumby.  Dia telah tercedera akibat memprotect rumah aku ni dari di masuki oleh bulldog (bulldog ni kucing gak tapi muka dia cham bulldog).  Si Bulldog ni suka meyelinap masuk rumah kitarang untuk mencuri makanan kucing aku.  Tiap2 kali bunyi jer aku bagi makan kat diorang, bulldog akan standby kat sliding door....patut la makanan kucing aku selalu abis...siap kau bulldog!...so chumby telah merana kesakitan dan duduk di dalam mangkuk atas meja untuk beberapa hari sebab cedera kaki depan dia...tapi aku tetap bangga dengan sikap wira si chumby aku ni ...

muka protest sebab kesakitan ...dendam ni ngan Bulldog...jaga kau bulldog!!!
ari tu adik aku ada boleh la dia manja2 suruh urut kaki dia yang tercedera tu ....ni adik aku dah balik sentok ni ...si chumby telah merana kerinduan....kesian dia ...dah la sakit pas tu kena renndu lak ...

oi lyana mana ko ni ....ko suka kan menduakan aku....haiz aku dah la sakit  demam lak ni ....cepat la ko abis master ko tu ...ko nak jadi Jedi  ke ha! asal ko lama tak buat entri pasal aku!!   korang baca la si liana ni nyer blog...dah ada boypren trus dia lupa aku ...   www.queenlyana.com

ok lah aku nak g nengok si chumby yang tengah demam ni ....nanti kang aku borak ngan dia kalau dia ada cakap apa2 aku cerita lagi.

2 comments:

  1. olooohhh kesiannyooo dekat chumby tuh.

    Sayo tak dop boipren lagi la. Single mingle dingle lagi nih. hehe

    Tunggu lah pindoh nanti, tak dop doh la bulldog nyoh.

    ReplyDelete