Wednesday, November 03, 2010

Rumah Nur Salam Chow Kit

damn !...dah lama aku tak berkarya....mampus tumpul otak aku nak buat sajak masa tengah edit benda ni ....hahahaha...well sajak dan puisi adalah sebahagian aku. Suara hati yang membebel bila melihat sesuatu...(aku memang kuat bebel pun)...but seriously bila aku tengok footages yang diorang kasi kat aku (ada la NGO ni ) terkedu la jugak kejap...wht direction are 'they' going to bilamana hadirnya anak2 ini masih belum mampu mengubah kemahuan dan hala kehidupan....apa lagi mungkin yang lebih berharga dari mereka ini bagi golongan 'they' ???.....ni yang aku mula rasa nak sebut panjang-panjang jer ni ....cuba korang sebut panjang-panjang ....ehem...1..2...3...theyyyyyyyyyyy!

but anyway aku menulis ni bukan sebab nak mengata sesiapa pun..(sapa pun yang nak baca blog aku ni ...HAHAHAHA..Blog Syok Sendiri). Aku rasa aku paham bilamana takdir menentukan nasib seseorang...Qadaq dan Qada...cuma kalau boleh ...KALAU BOLEH 'they' mulalah hala kehidupan tu ke arah yang mampu..banyak kemampuan yang mampu yang tidak kita ketahui ada dalam diri kita....kepada golongan bukan 'they' macam aku macam kamu let do this la ...kalau kita tak punya kehendak sementara maka mereka tidak begitu walau begini. What best can u do to help this kids? is to give them back their mother or father or love ...think about it...ia mungkin jadi pada kita angkara kita-kita....


enjoy la karya aku yang tak seberapa ni ....
Khas buat anak-anak di rumah Nur Salam Chow Kit...love u all...i will think of doing something for u all ...insyaallah dengan rezeki dan kehendakNya azam aku akan aku kotakan suatu hari nanti...


No comments:

Post a Comment