Tuesday, April 20, 2004

aku anak tanah ini
aku anak dunia ini
aku anak buana ini
aku anak alam penuh seri dan misteri ini
hidup ku kerana aku
hidupku untuk alamku yang tak pernah menangis kerana aku
hidupku akur pada hikmahnya
hidupku akur pada kehendak maya

mayaku...
makin hari semakin bernanah
makin hari makin gelap bukan kerna hari mau hujan
makin hari makin bersinar bukan kerna cahaya menyuluh
makin hari makin kelam dek kalam kepalsuan
makin hari makin terbongkok malu dengan isi alam
makin hari makin gila...

aku anak tanah ini
makin hari makin tidak mengerti
inikah alam yang ku kenali dulu diperut ibu
inikah alam yang menanti kehadiranku dulu
inikah alam yang menjanji hati yang luhur murni
inikah alam yang tunduk akur pada kepalsuan
inikah alam....ah....mungkin aku belum mengerti kehendak alam...
atau ...inilah alam yang harus aku korek isinya untuk ku temui pengertiannya aku ini...

namun aku hanya aku bukan kamu dan bukan juga kehendakmu
aku hanya aku bukan kamu dan bukan juga hidupmu
aku hanya aku bukan kamu bukan juga nafsumu
aku hanya aku bukan kamu bukan juga nafasmu
aku hanya aku bukan kamu .....bukan kamu...

ya aku bukan kamu hanya aku dan tetap aku

No comments:

Post a Comment